3mirakel

trebarnsmamma barn födda 09, 12 och 14

Sömn och mat

Publicerad 2009-12-11 14:31:45 i Allmänt,

Imorse gick vi inte upp föränn vid 10:00, som vi brukar. Trodde Sixten skulle somna tidigt igår vid 20 men det gjorde han inte, trots att vi hade gått upp tidigt den morgonen.
Han somnade vid 23 istället, då hade jag försökt få honom o somna sen halv nio på kvällen, stått och vaggat honom men han vaknade varje gång jag lade ner honom i sin säng. Så det slutade med att han somna mellan oss och sen flyttade jag över honom till spjälsängen.

Vi har också gjort purér till honom idag, morot och palsternacka. Morot vet vi redan att han älskar så vi testade att ge honom lite nygjord palsternackspuré, och det åt han utan problem. Han är så duktig på att äta, vågade dock inte ge honom så mycket fast han ville ha mer för man vet ju inte om magen hänger med så det blev några skedar bara och sen fick han amma sig mätt.
Det som vi testat hitills är morot, palsternacka, majs och allt har han ätit. Vi har broccoli och ärtpuré i frysen som vi gjort som han ska få prova framöver. Det är så kul att mata med sked tycker både jag och sambon.











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år och sambo med min pojkvän Håkan och mamma till Sixten född 090809, nu väntar vi på lillasyster som är beräknad 121016 <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela