3mirakel

trebarnsmamma barn födda 09, 12 och 14

Tisdagen den 28/12

Publicerad 2009-12-30 08:34:49 i BVC,

Ja, igår var det full rulle hela dagen. Vi började dagen med att gå upp kl 9 och sen in till BVC kl 11 för 5 månadersvaccination. Vi vägde och mätte Sixten också. Nu väger han 7460 gram och är hela 65,5 cm lång, följer sin och normalkurvan perfekt! 
Vi diskuterade även om maten iom att han blev hård i magen när vi gav honom mat, men enligt henne så är det normalt i början så det är bara mata på och ge katrinplommonpuré, päronpuré och messmör om han blir hård. Frågade också om banangröten är stoppande men inte nämnvärt sa hon så vi ska fortsätta med den och blanda i lite messmör...

Så nu funderar jag på att trappa ner och sluta amma. Hon tyckte även att vi kunde prova och ge honom en flaska ersättning på kvällen och se om han äter mindre på natten. Just nu ammar han 3-4 gånger under natten. Skulle vara så skönt och kunna lämna honom t ex hos min mamma några timmar och kunna gå på bio med älsklingen. Vi har nämligen två biljetter liggande =)

Efter BVC så gick vi runt på stan och jag handlade för mina presentkort på bokia och hm som jag fått i julklapp.

Vi handlade även blöjor, två pkt libero stl 4 som vi hade 50 kr rabatt på under december så nu har vi verkligen köpt på oss blöjor. Vi har nu fyra pkt liberoblöjor  och ett paket huggies hemma. Det är så bra att passa på medans man har rabatt så kostar inte dom dyra blöjorna så mycket...
Vi köpte även på oss barnmatsburkar, bla katrinplommonpure, päronpure och lite olika sorter mat. Är ju skönt att ha burkar om man ksa iväg någonstans. Är vi hemma så har vi ju en hel del i frysen som är hemmagjort!





Kommentarer

Postat av: Anja

Publicerad 2009-12-30 10:02:31

Hej. Roligt att hitta din blogg :) Vad lik sixten är håkan :) Ha d bra. Kram

Postat av: åsa

Publicerad 2009-12-31 15:12:47

Kevin väger 7030 och är 66.5 lång, kul att sixten är bra på att äta, här är det trögare han är inte alls intresserad längre eller till och från kan man säga. Kevin vaknar oxå 3-4 gånger om natten, jag skulle oxå prova ersättning, men han gillar det inte alls, han tycker det är jätte äckligt så får inte i han något, men förstår han för det smakar inte gott! Hoppas att det går bättre för dig! Hehe vi har oxå biobiljetter här hemma som väntar på att få bli använda :P Önskar er ett gott nytt År!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år och sambo med min pojkvän Håkan och mamma till Sixten född 090809, nu väntar vi på lillasyster som är beräknad 121016 <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela