3mirakel

trebarnsmamma barn födda 09, 12 och 14

Fisk till lunch!

Publicerad 2010-02-22 15:15:35 i Allmänt,


Idag åt Sixten fisk till lunch för andra gången i sitt liv, fredagen förra veckan åt han rödspätta och potatis och Idag nästan en hel "stor" burk potatis, torsk och morötter. Känns jättebra att han gillar fisk då jag själv inte ätit det mycket under min uppväxt och är alltså inte förtjust i det som vuxen heller.
Men allra gladast är nog hans pappa som älskar fisk, nu har han någon och äta fisk med i framtiden. Jag äter ju också men är lite skeptiskt till fisk, fiskpinnar går bra dock =)




Har funderat på det här med välling också, än så länge äter ju Sixten två flaskor ersättning om dagen, en vid 6 på morgonen och på kvällen inför natten. Funderar på om jag ska börja ge välling istället för ersättning?

Står ju på sempers babysemp 2 förpackning att ersättningen täcker näringsbehovet för spädbarn upp till 12 månader så känns ju som han kan äta dom flaskorna tills han blir ett år istället för att börja med välling. Ersättningen ger jag ju istället för att delamma morgon och kväll. Slutade ju amma vid 5 månader då han ändå åt så mycket fast föda så kändes onödigt att gå runt med mjölk i brösten bara för att amma morgon och kväll. Även om jag vet att bröstmjölk är det bästa så är ju ersättning ändå en fullgod ersättare till bröstmjölken.

Har provat en gång att ge välling men han tyckte inte om det...Förutom dom två flaskorna äter han ju allsidigt med gröt och barnmatsburkar övriga måltiderna.

Vad är era synpunkter, måste man ge sitt barn välling?

Kommentarer

Postat av: Beatrice - stolt mamma till Devin ♥

Publicerad 2010-02-22 17:25:06

Nej nej! Att ge välling är ju inget måste, men dem håller sig mätta längre på välling vad jag vet.. Fast ni kanske inte har några problem med att Sixten inte blir mätt på ersättningen?

Postat av: Emiz

Publicerad 2010-02-23 22:04:20

Varför inge ge både ersättning & välling om du inte vill sluta helt med ersättningen?! =)

Det funderar iaf jag på att göra sen när Sammy blir större. :)

Postat av: Emiz

Publicerad 2010-02-23 22:05:28

Varför inte ge både ersättning & välling om du inte vill sluta helt med ersättningen?! =)

Det funderar iaf jag på att göra sen när Sammy blir större. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år och sambo med min pojkvän Håkan och mamma till Sixten född 090809, nu väntar vi på lillasyster som är beräknad 121016 <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela