3mirakel

trebarnsmamma barn födda 09, 12 och 14

Pampers easy up

Publicerad 2010-02-14 10:52:06 i Allmänt,

Usch, pampers easy up satt inte alls bra på Sixten, tur att vi bara köpte ett paket med 30 blöjor. Det läckte direkt upp i ryggen när han bajsade så det blev att byta blöja och pyjamas efter han hade bajsat. Känns ju inte så kul. Blöja är ju till att hålla bajset inne. Var skeptiskt till blöjan direkt när jag satt på den då det blev ett stort glapp vid ryggen! Tror nog pampers blöja kan passa bättre om man har ett mulligare barn..

Har ju provat Liberos byxblöja och den satt perfekt på Sixten, så det får bli libero i fortsättningen. Men vi ska även testa Willys blöjor också...

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-02-14 11:51:29

Vi har testat willys blöjor, dem är helt okej. Dom påminner lite om pampers tycker jag. Jag kommer nog börja med libero up and&go och pampers på natten. Svårt de här med blöjor tycker jag. gillar pampers för att dem är så mjuka men det läcker ut ganska ofta. Skit konstig då han kan bajsa lite men ändå så åker bajser upp :P haha borde ju samlas nere i blöjan men oftast inte.

Postat av: Beatrice (mamma till Devin ♥)

Publicerad 2010-02-14 11:52:00

Det kan nog stämma det där du säger om Pampers blöjor. Dem satt inte alls bra på Devin när han var nyfödd, endast Huggies fungerade då, men nu när han är ett halvår och en hel del mulligare så sitter dem perfekt! :) Det är bara Liberos blöjor som vi inte är nöjda med. Dem sitter inte bra på Devin fortfarande.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år och sambo med min pojkvän Håkan och mamma till Sixten född 090809, nu väntar vi på lillasyster som är beräknad 121016 <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela