3mirakel

trebarnsmamma barn födda 09, 12 och 14

Sovit gott!

Publicerad 2010-02-05 09:42:21 i Allmänt,

Inatt har vi verkligen sovit gott!
Sixten somnade vid 21 tiden i sin säng och vi vuxna vid 23 tiden, när Håkans klocka ringde vid 07:00 så vaknade vi båda och undrade var Sixten var? Vi är ju så vana att vakna med honom i vår säng då jag brukar hämta honom om han vaknar mitt i natten, oftast minns jag inte det på morgonen. Är väl för att man är som en zombie när man går upp mitt i natten ;-)

Så kom vi på att han ligger ju i sin säng, ca en kvart efter vi gått upp så vaknar han till utan skrik och gnäll, så hann ju klä på mig och gå på toa innan han skulle tas om hand. Trodde då han skulle vara jättehungrig så skyndade mig att fixa gröt till honom efter att ha bytt blöja. I vanliga fall när han vaknar vid 05:00 el närmare 06:00 brukar jag ju ge ersättning så brukar han somna om men nu fick han ju gröt istället och verkade inte superhungrig, skönt!

Det var så skönt att få lite utrymme i sängen och slippa ha Sixten precis inpå en. Ofta när jag vaknat på morgonen har man legat obekvämt för att undvika att mosa honom så det var skönt att ha kunnat ligga lite hursomhelt inatt. Hoppas han sover lika bra i sin säng inatt också!

Nu ligger han och sover sin förmiddagtur och Håkan har åkt till skolan för en halvtimme sen och jag sitter här och nördar...

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-02-05 12:30:09

Vad skönt att få sova hela natten :) med maten så är det krångligt fortfarande men gröten äter han bättre ialf, men vi traglar på. Kevin har sovit en hel natt han oxå, men han brukar vakna en gång om natten och få välling. men det är jätte skönt förut så var han svår att få och sova på kvällen, men nu somnar han aldrig en minut efter 8 och vaknar runt 7-8. Så det tar sig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år och sambo med min pojkvän Håkan och mamma till Sixten född 090809, nu väntar vi på lillasyster som är beräknad 121016 <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela