3mirakel

trebarnsmamma barn födda 09, 12 och 14

Förkylda

Publicerad 2010-01-06 15:32:38 i Allmänt,

Förkylningen har vandrat vidare, jag är nästan helt frisk från den och nu är Håkan hur snorig som helst. Sixten har klarat sig den här gången och det är ju skönt...

Nu har jag ju nästan slutat amma helt, vi kämpar på med att få Sixten att dricka ersättning ur flaska på kvällen. Under dagen äter han nästan bara mat, ammar som mellanmål ibland. Jag hoppas att han vänjer sig vid smaken på ersättningen, han har ju inga problem att dricka bröstmjök och vatten ur den så det är smaken han måste tycka är underlig. Igårkväll fick vi iaf i honom 100 ml. Sen vaknade han bara och ammade 2 gånger på natten, alltid något. förut ammade han 3 - 4 gånger nattetid....

Kommentarer

Postat av: ~ Mamma till Devin, 090723 ~

Publicerad 2010-01-06 20:09:58

Nice. Själv kämpar vi med att få Devin att sluta med ersättningen helt.. Det går sådär.. :)

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-01-07 10:24:21

Skönt att du får i han lite nu, det var smaken som var problem för oss oxå men nu går det hyffsat bra. Fast här går det desto sämre med mat, jätte tråkigt han är liksom inte intresserad, vet inte alls vad jag ska göra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år och sambo med min pojkvän Håkan och mamma till Sixten född 090809, nu väntar vi på lillasyster som är beräknad 121016 <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela