3mirakel

trebarnsmamma barn födda 09, 12 och 14

Hjälp! hur klär man på en 7 månaders bebis smidigast?

Publicerad 2010-03-22 11:18:33 i Allmänt,

Sixten har verkligen börjat hata att ta på sig kläder. Han bara snurrar, försöker krypa iväg, rullar och gnäller då jag ska ta på honom kläder. Jag får alltid försöka rulla tillbaka honom på rygg. Sätter man honom upp så går det lite lättare men det är ändå protester från honom. Pyjamsen är värst, speciellt om det är massa tryckknappar som ska knäppas!!
När han var mini älskade han att ta på sig kläder och jag kunde prova hur många plagg som helst utan att han tröttnade. Nu blir det så att man får tvinga på honom kläderna!

Är jag ensam om att ha en 7-månaders bebis som hatar att få på sig kläder?

Funderar på om det hör till ålderna att det finns så mycket annat roligt att titta på än mamma som klär på en... Hoppas det blir bättre när han blir äldre och kan klä sig själv mer.

Kommentarer

Postat av: Emiz

Publicerad 2010-03-22 11:56:24

Hejsan, Jag köpte pyamasen på H&M..

Jättesöt är den:) Är 2pack.. Finns hur många fina som helst där=) Så ta dig en en sväng där, =)

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-03-22 14:21:44

Vi har samma problem här hemma med Kevin, när man ska klä på honom så snurrar han runt som tusan, man måste vrida på han hela tiden. När vi ska byta blöja är det värst han är inte still alls så det är jätte svårt att torka och sätta blöjan rätt! Så du är inte ensam :P Hehe

Postat av: Emma Viklundund

Publicerad 2010-03-23 09:29:17

Viggo är EXAKT likadan.. Ibland kan han skrika rakt ut, som att jag gör honom illa fast jag bara ska klä honom. Och när man är stressad, blir det JOBBIGT för mig.. Då blir man irriterad! Ibland är Viggo helt omöjlig, det är inte lätt alltid. Brukar med sätta Viggo upp och klä honom så, men då försöker han bara krypa i väg. Han ÄLSKADE att ligga på skötbordet/få kläder på sig som mini...



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år och sambo med min pojkvän Håkan och mamma till Sixten född 090809, nu väntar vi på lillasyster som är beräknad 121016 <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela