3mirakel

trebarnsmamma barn födda 09, 12 och 14

Fråga!

Publicerad 2010-10-05 13:17:08 i Allmänt,

Fick en fråga om jag inte kunde skriva ner hur mina och Sixtens dagar brukar se ut med mattider och sovtider osv. Är jättekul och få lite frågor i bloggen, då vet man vad man ska skriva...
Tänkte svara på det nu, ibland varierar tiderna såklart men detta är på ett ungefär:

Han brukar vakna vid åttatiden om det inte är någon väckarklocka som stör, då går vi upp och byter blöja (oftast brukar han bajsa direkt på morgonen men annars är ju blöjan full med kiss) och äter frukost, äter vi mannagrynsgröt så brukar han få det utblandat med lite mjölk och äter vi något annat så brukar han få köpegröten som är från 1 år, brukar ge honom ett smörgåsrån medans jag diskar hans tallrik och sked och ställer in i diskmaskinen. Sen så brukar jag klä på honom kläderna för dagen och om inte Håkan släppt ut hönsen så tar jag honom i vagnen och gör det, då brukar mornarna blir lite stressigare för man vill ju att hönsen ska komma ut i tid.
Sen brukar Sixten leka i lekrummet och sen brukar jag ge honom lunch om han är vaken vid 12 annars brukar han få mellis lite tidigare ca 11 (yougurtbägare, mosad banan eller smörgås i småbitar) och sen sova. Han brukar i vanliga fall sova ca 2 tim, ibland uppemot 3 timmar. Efter det blir det lunch/mellis beroende på vad han åt innan vilan. Sen blir det lek, lek och lek fram tills 18-19 då han får kvällsgröt. Sen lägger jag eller Håkan honom för och sova vid runt 20 eller när vi märker att han börjar bli trött, då blir han klängigare, gnälligare och vill gärna hålla på mitt hår. Vi gör så att vi lägger honom och låter han somna själv i spjälsängen, oftast gråter han några min och somnar sen, somnar han inte så går vi in var 5e min och stoppar om honom och säger att det är dags att sova. Sen sover han hela natten fram tills kl åtta på morgonen. Så ser våra dagar ut om vi är hemma, är man i stan eller besöker någon så varierar tiderna såklart...

Just nu är han väldigt förtjust i att bläddra i pekböcker. Han har ju en boklåda där han brukar hämta och så kommer han och sätter sig i knäet och vill att man ska läsa för honom, det är så gulligt när han kommer med en bok i handen, ska se om jag kan få det på kort någon dag =)

Kommentarer

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-10-05 20:13:42

En fråga, äter Sixten bara 4 gånger om dagen?:)

Postat av: Pilla

Publicerad 2010-10-06 17:55:20

Äter ni ingen middag tillsammans? bra att äta gröt istället för välling, det är inte alla barn som gör. Kul att läsa :)

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-10-06 20:52:55

Nyckeln gick av i låset, och vi har bara en. men nu väntar vi glatt på att nya nycklarna ska komma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år och sambo med min pojkvän Håkan och mamma till Sixten född 090809, nu väntar vi på lillasyster som är beräknad 121016 <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela