3mirakel

trebarnsmamma barn födda 09, 12 och 14

Jobba!

Publicerad 2011-01-03 23:37:32 i Allmänt,

Ja, jag har börjat jobba med att dela ut reklam nu på helgerna. Jag är ju fortfarande hemma med Sixten på vårdnadsbidrag men eftersom det inte ger så mycket pengar så tog jag det här extrajobbet när jag såg annonsen. Funkar ju kanonbra eftersom Håkan kan ta Sixten själv på helgerna. Måste säga att det är jätteskönt och komma hemifrån och jobba som omväxling och känna lite saknad efter sin lilla familj.

Håkan verkar tycka det är helt okej o vara själv med Sixten också trots att han var lite nervös över det första gångerna. Vilket jag inte förstår för Sixten är ett sånt snällt barn så länge han får uppmärksamhet, mat och ny blöja så gnäller han inte.

I Söndags så fick jag ett sött MMS som Håkan skickade när jag sprang med reklamen, det var en bild på Sixten i en koja som dom byggt av en madrass och lakan, sötnötter! (vad jag ville bli klar fort då och komma hem) Sixten hade jättekul iaf, sprang in o ut och lekte tittut...



Jag har också skrivit ihop en ansökan till Posten i Nyköping som brevbärare. Främst som sommarjobb och helst vill jag se en fortsättning till hösten. Har ju jobbat som tidningsbud och nu delar jag ju ut reklam så vana har jag så det är bara att hoppas att jag kan få en anställning i sommar. Är tänkt att Håkan ska vara hemma på vårdnadsbidrag ifall jag får jobbet under sommaren. Han har ju ändå sommaruppehåll från sina studier då i Juni och Juli. Sen så ska Sixten börja hos dagmamma på sensommaren där... Mycket som ska klaffa men bara och hålla tummarna då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år och sambo med min pojkvän Håkan och mamma till Sixten född 090809, nu väntar vi på lillasyster som är beräknad 121016 <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela