3mirakel

trebarnsmamma barn födda 09, 12 och 14

Varit ute och lekt

Publicerad 2011-03-27 13:33:29 i Allmänt,

Länge sen man uppdaterade här. Har jobbat mycket, delat morgontidningar mellan kl 03.00 och 06.00 sex dagar i veckan och sen 3 distrikt med reklam som tar ungefär 7 timmar varje helg. Vi har ansökt om dagmammaplats till Sixten from 1 Augusti. Hos en Dagmamma som bor 7 km ifrån oss på en bondgård med mjölkkor, hoppas han får plats där. Sixten kommer vara 2 år när han börjar där. Ska bli skönt för mig som får lite mer möjlighet och sova på dagtid. Som det är nu så kan jag bara sova när han sover middag el om håkan är hemma på förmiddagarna. Han brukar vara det på måndagar och fredagar slutar han redan 10 så då kan jag också sova på dagen. Annars blir det så att jag lägger mig vid 20 så får jag iaf 6 timmars sömn på natten och sen 1-2 timmar när Sixten sover på dagen...

Idag njuter jag av att vara ledig! Håkan var ute igårkväll med komvuxgänget, jag gick och lade mig vid 20 igårkväll och vaknade utvilad vid 06. men vaknade upp en gång på natten vid 02-03. antagligen för att jag är van och gå upp då eller för att det var tomt bredvid mig...

Jag och Sixten spenaderade morgonen/förmiddagen genom och gå och släppa ut hönsen, han vill hjälpa till hela tiden nuförtiden så han fick hälla ut lite hönsmat åt dom på marken. Sen gick vi till sandlådan som ligger här i bygden (kanske 500 m från vårat hus) och lekte med några bilar som fanns där och sen gick hem. Sixten älskar verkligen och gå nuförtiden och blir inte glad om man vill sätta honom i vagnen, då blir det protester och gråt. Men känns bra och ha den med ifall han skulle bli trött i benen, man vet ju inte hur långt han orkar gå och är ju inte kul och bära honom hem i famnen, blir så tungt efter ett tag. Nu sover han middag och det blir lunch sen när han vaknar för oss både. Han fick i sig lite frukt innan vilan iaf...

Har lagt ut annons nu på emmaljunga ceroxen. Köpte den på tradera och trodde att det var en scooter. Så blir och köpa en scooter sen när den här är såld. Är nöjd med köregenskaperna och så men vill gärna ha en vagn som tar mindre plats i bilen. Vi har ju liksom en stor kombivagn sen innan. En Hoco Diamond..

Kommentarer

Postat av: Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Publicerad 2011-04-01 09:20:52

Jag använde faktiskt Abbas färdiga champinjonstuvning. Dem finns att köpa i matbutikerna och står vid konserverna :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år och sambo med min pojkvän Håkan och mamma till Sixten född 090809, nu väntar vi på lillasyster som är beräknad 121016 <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela